Zlozvyk-kdy můžu jíst

22. června 2018 v 15:28 | Boogie |  Léčení
Během své anorexie jsem si vypěstovala až obsedanci ohledně čísel. Prvním článkem v rubrice o tom, jak se já osobně vypořádávám se svou závislostí, se budu věnovat času. Konkrétně tedy denním dobám, kdy je dovoleno jíst.

Jendou asi z nějtěžších věcí, se kterými stále bojuju, je jíst podle pocitu hladu, a ne podle čísla na hodinách. Snídala jsem vždy po probuzení, a je jedno, jestli to bylo v sedm nebo v deset, dalšího jídla jsem se nemohla dotknout dřív, než odbylo poledne. Potom následovala další spousta hodin bez jediného sousta, protože další jídlo bylo dovoleno až v pět večer. A pokud jsem se nenajednla do sedmi, tak jsem pak musela vydržet až do rána. Přes tohle nejel vlak, takhle se to se mnou táhne dlouhé roky, dávno předtím, než jsem vlastně začala drasticky hubnout (dost pravděpodobně mám nezdravé návyky ohledně jídla snad od dětství).

Každopádně, teď dělám vše proto, abych se zbavila svých zlozvyků a špatných návyků, které mi brání mít zdravé tělo, ale i zdravou mysl. Tady je mých pár tipů, jak se s tím snažím vypořádat:

1. Svač
Nasnídej se, a pak počkej, až tě přepadne chut. Já mám po snídani strašnou chuť na ovoce, a tak počkám, až se necítím příliš sytá, a jdu si pro nějaký kousek. Pokud víš, že budeš brzy jíst - rodiče vaří oběd, máš jít do restaurace, dej si jablko. Podporuje trávení a dost brzy po něm ucítíš kručení v žaludku, takže si potom nebudeš tolik vyčítat, že jíš ''tak brzy po svačině''.

2. Sněz své jídlo vzdy o pár minut dřív, než je limit
Stačí začít na pár minutách, a pak třeba přidávat, až ti to prostě bude vadit čím dál míň a míň. Pokud jsi na tom tak jako já, bude ti bušit srdce, možná se ti bude chtít i plakat (zdraví lidé to nepochopí, ale tak hluboko zakořeněné zlozvyky nejde jen tak zlomit), ale musíš pokračovat.

3. Škatule škatule
Trošku netypické je vyměnit jídla, která jsou ''obvyklá'' pro snídani, oběd nebo večeři. Jako příklad, dát si polévku na snídani, salát na oběd a jogurt s musli na večeři. Párkrát takhle rozhodit svoji organizovanost stojí hodně úsilí, ale pomůže to s narušením jídelních zlozvyků, jako je právě kdy a co jíst.

Tohle všechno jsem zkoušela na sobě, a i když pořád nejsem v pořádku, všechno to jsou kroky vpřed. Dokonce i když nějaký pokus nevyjde, krok zpět neexistuje.
Hodně štěstí a pevné nervy!!
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama