Intuitivní žraní?

12. června 2018 v 17:24 | Boogie |  Deník?
Čím víc jím, tím víc si začínám všímat toho, jak jsem si ruku v ruce s Anou rozhodila tělo. Raději pomlčím o svojem vykolejeném trávicím systému, který je tak v šoku, že má zase co dělat, že v práci tak trochu stagnuje, a já teď vypadám permanentně těhotná-a ne, není to špek! Všímám si, že mám víc síly při fyzických aktivitách (logicky), byla jsem šokovaná, že najednou neomdlévám při vyjití kopce cestou na MHDéčko, ani po pěti schodech jako dřív. Mám přirozeně nízký tlak, ale díky troše kalorií navíc už to zvládám mnohem líp. Pleť se mi zpočátku výrazně zhoršila, a to opravdu nevím čemu přisoudit, možná stresu z prolomování své závislosti na hladovění. I vlasy mi už padají míň. Každopádně je ale znát, že moje tělo na tyhle rychlé změny reaguje šokem. Abych se konečně dostala k věci, nedávno jsem se dostala k pojmu Intuitive eating. Popravdě nevím přesně co za tím vězí, a musím se přiznat, že jsem se ani nenamáhala si to nastudovat, ale to slovní spojení se mi zalíbilo a já se rozhodla řídit jeho definicí, kterou jsem si ovšem sama pravděpodobně vymyslela (i když možná jsem se trefila, co já vím).

Tady je můj vlastní postup a pravidla Intuitivního žraní:
1.Sním alespoň jednu porci ovoce denně-obecně se doporučuje jíst pět porcí denně, ale já už opravdu nevím, kam bych tolik ovoce dostala, a navíc mi tolik fruktózy taky už nepřijde nejzdravější.
2.Sním porci zeleniny nejméně dvakrát denně, případně jí proložím nějaké z hlavních jídel.-Musím se naučit víc druhů různých salátů, když si dám na večeři salát, vždycky se cítím dobře a ráno mám pořádnou chuť na vydatnou snídani.
3.Zařadím do svého jídelníčku víc bílkovin-jako vegetarián toho do sebe moc nedostanu, takže si musím najít správné alternativy jako vejce, tempeh, Skyr, kvalitní sýry aj.
4.Nebudu jíst to, co mi nepřináší požitek-např. pokud si jídlo hodně přesolím, tak ho prostě jíst nebudu. Ano, je to škoda potravin, ale já se prostě nechci zbytečně cpát něčím, z čeho pak nic nemám.
5.Občas si dovolím nějakou tu neřest!-protože co jsem se za celou svoji cestu léčení naučila je to, že když jíš vyváženě, a pak si dáš jednou palačinky s čokoládou, tak se z tebe nestane obézní člověk.
6.Budu se snažit jíst jen celozrnné pečivo-je mi jasné, že se bílé mouce nevyhnu, ale pokud to půjde, budu dávat přednost celozrnné variantě. Důležité ale také je najít opravdové celozrnné výrobky, a ne jen ty dobarvené karamelem a podobné nesmysly.
7.Jednou měsíčně provedu očistu, kdy budu jíst jen zeleninu a pít bylinkové čaje-aby si trávicí systém občas dal trochu voraz.
8.Vypiju alespoň 2,5 litru čisté vody denně-protože pak prý budu míň svraštělá!
9.Budu pít víc zeleného čaje.
10.Přestanu se konečně bát jídla.

K tomu všemu přidám pravidelné přiměřené cvičení a najdu si sporty, které mě budou bavit.
Na počátku mé Any jsem začala dělat pole dance. Ze startu to šlo skvěle, sice jsem nebyla dostatečně svalnatá, abych byla dobrá, ale to by se časem zlepšilo. Navíc mě to opravdu bavilo. Jenže já jedla čím dál míň, až jsem prostě neměla sílu se vůbec na tyč zvednout. A tak jsem kurz ani nedokončila, protože každý trénink mi způsoboval strašnou bolest, nemluvě o tom že jsem omdlévala každou cestu z něj. Teď mám ale celé prázdniny na to, abych zesílila, a se začátkem školy - už univerzity - začala do kurzu chodit znovu.

Držte mi palce...
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama